josefinringdahl

Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av Josefin Ringdahl - 17 oktober 2015 22:04

Yep. Jag har fått det bekräftat. Jag är sjuk i huvudet. Sjuk i mitt huvud. Jag har en sjukdom som sitter i huvudet. Som varken syns eller hörs. Det är bara jag som märker av den, för den bor i mig. Den hotar med att växa sig så stor att den äter upp hela min hjärna. Hela mig.

Och nu ligger jag på psyk.

Så jag tänkte berätta lite om händelseförloppet så att folk kan sluta springa till mina anhöriga och istället ta det med mig. Fråga på! Jag svarar mer än gärna på era frågor!


Söndag. Jag krascha totalt där hemma, över en småsak egentligen. Men för mig kändes det som att världen hade gått under och jag va den sista kvar. Så det blev psykakut i Lund för min del. Jag kom därifrån med antidepressiva och theralen för mina ångestattacker. Och med diagnosen depression/ångest.

Måndag. Ännu en dag på akuten. Dock vanliga akuten denna gången. Jag åkte in med svimning. Nu i efterhand har jag fått reda på att det kunde ha varit en form av ångestattack.

Tisdag och Onsdag. Dagarna flöt på som normalt.

Torsdag. Kaos. Jag tog en överdos av mina anidepessiva. 12 stycken. Hamna på AVA där dom lade in mig för observation till dagen efter. Mådde rent ut sagt skit.

Fredag. Jag blrv skickad till psykakut. Där dom absolut ville att jag skulle läggas in på en avdelning. Så jag gick med på det. Hade jag inte sagt ja till vården hade jag tagits in under tvångsvård, lpt.

Lördag, idag. Så nu ligger jag här! Jag delar rum med en annan jätte trevlig tjej. Jag har mina saker här och jag får röka typ när jag vill, tror jag. Jag måste dock be dem låsa upp dörrarna så att jag kan komma ut. Jag känner faktiskt mig lite efterbliven haha. Men så är livet, så nu ska jag satsa på att må bra istället. Det här har varit en väldigt lång vecka för mig. Känns som att det har gått tre år istället för sex dagar.


Nu ska jag gå och fråga om jag kan få ta en natta-cigg och sen ska jag gå och lägga mig.

Hoppas ni iallafall har haft en underbar vecka! Kram på er. Och ta hand om varandra!

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Snart smäller det...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Spotify

spotify:user:1186296616:playlist:7zf59sGhLhal1zjgUUOdQz

Ovido - Quiz & Flashcards