josefinringdahl

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Josefin Ringdahl - 11 oktober 2015 01:02

Vad har jag gjort?

Jag vill bara släppa ut allt, bara skriva av mig och förklara för människor som är så oförstående.
Jag har hoppat av skolan, på grund av mitt mående.
Jag har ljugit för alla. Om att jag har varit på skolan när jag inte har varit där. För jag skäms! Jag vill bara vara som alla andra. Jag vill ta skolan som en naturlighet, något man ska göra bara. Jag vill ta studenten som de flesta andra, men jag är inte kapabel till det. Inte nu, för jag har misshandlat mig själv. Jag har tryckt in allt och bara låtit mig själv förstöras. Tänkt att jag ska göra alla andra nöjda, istället för att tänka på mig själv. Jag har begravt mig själv i min egen fucking skit.
Jag inser vad som är problemet. Men ändå skyller jag det på mig själv. Jag är en stor jäkla jubelidiot, en som är helt invalid, en som är så trög att hon hoppar av skolan, som inte kan vara som alla andra.
En svikare, ett stort misslyckande är vad jag är. Folk ser ner på mig eller jag inbillar mig det. Jag är mindre värd, för jag orkar inte stå. Jag orkar inte ens krypa.

Jag orkar inte leva med mig själv.
Det känns som att jag ska explodera, nej implodera. För det kommer inte synas utåt, som en överfylld svamp.
Jag vill försvinna från jordens yta och bara återstå som ett avlägset minne. Någon som fanns, men som inte finns kvar. Det skulle vara lättare då.
Jag vill supa, jag vill festa. För dessa är de enda stunderna där jag är lycklig, riktigt lycklig hela vägen in i mitt hjärta. Jag tar till allt, bara jag får min sup. Men idag går inte det. För jag sitter med en tom plånbok och ett lika tomt hjärta...

Ett tomt fucking hjärta

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Snart smäller det...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Spotify

spotify:user:1186296616:playlist:7zf59sGhLhal1zjgUUOdQz

Ovido - Quiz & Flashcards